Firma Ryanair patří k nejznámějším nízkonákladovým leteckým společnostem, jejichž služby pravidelně využívá obrovské množství turistů, co nechtějí za letenku platit více, než je opravdu nutné. Je ale potřeba zdůraznit, že nízká cena nemusí být zdaleka konečná. Společnost má totiž zavedenu spoustu všemožných poplatků, o kterých zákazník nemusí při nákupu letenky nic tušit.
Společnost Ryanair je svými poplatky nechvalně známa mezi pravidelnými i méně pravidelnými cestujícími. Pravdou ale je, že ve výsledném součtu mohou lákavou cenu za letenku pozměnit tak, že slovo „nízkonákladová“, kterým se společnost pyšní, zcela ztratí svůj význam.
Novinkou je kompenzační poplatek
Vedle delší dobu zavedených poplatků, jako je poplatek za přednostní vstup na palubu či poplatek za platbu provedenou online s pomocí karty (6 Euro), přišla společnost Ryanair s novinkou, nad níž mnozí nevěřícně kroutí hlavou. Tou je tzv. kompenzační poplatek ve výši 2 Eura, který má pokrývat náklady vzniklé při nenadálých událostech, v jejichž důsledku vzniká zpoždění či zrušení letů, které (dle nových nařízení Evropské unie) musí letecké přepravní společnosti zákazníkům nahrazovat vrácením peněz, zaplacením ubytování či stravy apod.
Společnostem v takových situacích vzniká škoda, nicméně pouze Ryanair se rozhodl zavést poplatek, který by ztrátu vynahrazoval. Za zmínku dále stojí i poplatek za administrativní zpracování objednávky letenky nebo za změnu v rezervaci (35 Euro).
Dodatečné poplatky mohou cestování velmi znepříjemnit. Vždy je proto dobré seznámit se se všemi položkami, které se dotýkají té dané cesty.
Samozřejmě i konkurence nezůstává pozadu a některé poplatky také zavedla. Nicméně lídrem stále zůstává RyanAir. I přes tyto poplatky ale počet cestujících se společností RyanAir neustále roste a jsou otevírány nové destinace.
Jaký je váš názor na různé poplatky? Je to dobře, že je cena rozdělena na více menších částek nebo byste naopak uvítali celkovou cenu rovnou?